W kodeksie Karnym istnieje coś takiego, jak domniemanie niewinności- w medycynie domniemanie WIEDZY. To co oczywiste dla lekarza wcale nie musi,(a założę się, że nawet często) nie jest dla całej reszty świata. Dlatego tak bardzo ważne jest zadawanie pytań.
Bardzo Was proszę pamiętajcie za drzwiami gabinetu zagina się rzeczywistość, wchodzicie do wymiaru gdzie nie ma głupich pytań – NIE ISTNIEJĄ! Każde Wasze pytanie jest zasadne, tu chodzi:
Po pierwsze o Wasze zdrowie! Nie bójcie się pytać lekarz odpowie, ba nawet opowie o każdej procedurze medycznej (oczywiście, jeśli spytacie). Konieczność i rodzaj znieczulenia, inwazyjność, czas zabiegu, czas rekonwalescencji, ograniczenia np. niemożność korzystania z basenu, sauny, siłowni, alkoholu ect. Proces leczenia wpływa na bardzo wiele aspektów Waszego życia.
Po drugie czas. Zaplanuj urlop ze swoim lekarzem nie brzmi wcale śmiesznie. Tu kluczową rolę odgrywa pytanie o szacowany czas leczenia. Lepiej nie zaczynać procedury tuż przed planowanym wyjazdem ( swoim, czy lekarza). O szkoleniach, delegacjach czy urlopach lekarze z reguły wiedzą z wyprzedzeniem, ale jeśli nie spytacie………..
Po trzecie i najmniej przyjemne pieniądze. Wszystkie ceny dostępne są w Biurze Obsługi Pacjenta i na naszej stronie internetowej. Niemniej nasz cennik obejmuje około 1600 pozycji, każda z nich dotyczy konkretnej procedury medycznej (i nie, nie znamy ich na pamięć). Zawsze chętnie sprawdzimy cenę konkretnej procedury, oczywiście na Waszą prośbę.
Tu moja prośba PYTAJCIE inaczej zakładamy, że albo już znacie cenę, albo nie ma dla Was znaczenia.
Po czwarte i ostatnie formalności. Do części procedur wymagane są umowy, zgody bądź nawet jedno i drugie, część wydaje lekarz a część Biuro Obsługi Pacjenta, dlatego najlepiej nas spytać. Nic tak bardzo nie podnosi ciśnienia jak tona papierów do wypełnienia tuż przed wejściem na sale zabiegową połączona z nieplanowaną i błyskawiczną wyprawą po zapomniany dowód osobisty, lub wynik badania-no może jeszcze cena zabiegu, jeśli nie dopytaliście o nią wcześniej.
Pozdrawiam, Agata Sarowska
Specjalista ds. Obsługi Pacjenta